söndag 18 december 2022

Mammas DNA har kommit

Vi trodde testet var borta, det tog ca 3 veckor att ta sig från Sverige och USA.

Jag tror att de kom fram tidigare för när de äntligen registerade att det var framme i USA och det gick på analysering tog det bara 12 dagar för resultatet.

Oj nästan 3000 matchningar hade mamma, trodde inte det var så många. Hade väl hoppas på några högre träffar som kunde visa en nära släkt till mammas fars sida men det var jag och sedan mammas syssling Sivan. Långt hopp emellan. Men men man vet inte när det dyker upp någon annan.

Mamma fick 64% skandinavisk och 36% brittiska öarna. Blev förvånad att det var så mycket på Brittiska öarna.

Jag fick bara 6% på brittiska öarna. 
I min forskning så hittar jag inget mot England, så frågan är om de är på mammas okände faders sida.

Det blir att undersöka vidare.

Min och mammas karta är lika... jag är 73% Skandinavisk 20% Finland och 6% Brittsika öarna, sedan är det 1% som saknas på mig som jag inte var den är.

Hittade på mamma att hon är släkt med en en känd släktforskare igen emigranter och DNA så det skall bli spännande och se om man kan hittar vilka gemensamma rötter vi har.

Ha en härlig dag
Kramizz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar