söndag 22 januari 2023

ftDNA uppdatering

Det har återigen varit en uppdatering gällande DNA på ftDNA, blev ingen stor ändring för min del.


Jag vet att när jag fick resultatet första gången så hade jag 99%, och jag undrade vad den där sista procenten höll till, nu verkar de ha hittat den hehe.

Nä inte helt sant vid andra uppdateringen så ändrades det så jag hade 100%.

Den tredje uppdateringen så hände inte mycket, men det verkar komma till under 1%, något som var oväntat.
Sephardic Jewish
Nu är det så lågt så man inte kan tänka på det för det är så lågt, en del säger att man skall ha fokus på det över 20% som är mer säkert, men det skall bli spännande och se om det utvecklas mer efter fler som testas och resultatet ändras.

Träffen verkar komma från spanien/portugal regionen, kan det stämma med det mamma har hört att hennes far skall ha spansktpåbrå?
Mammas DNA ändrades inte så det kommer inget med judiskt påbrå på henne.
Pappa har nu också testas på ftDNA så det skall bli spännande att se det restultat. Han är så säker på att han är Skandinavisk, jag sa att Finland kommer också komma på honom eftersom släkten är från Norrland.

Jag och mamma har även gjort DNA test på Ancestry, skall visa det i ett annat inlägg.

Ha en trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar